Intersecţia din dreapta

O masina iese de pe strada din dreapta, parcarea din dreapta sau de pe carosabilul din dreapta.

Ce vede un ciclist

Noteaza ca sunt posibile doua tipuri de coliziuni posibile :

• tu esti deja in fata masinii si masina intra in tine,
  • sau masina este deja in fata ta si tu intri in masina.
Cum sa eviti aceasta coliziune:

1. Pedaleaza mult spre stanga. Observa cele doua linii albastre "A" si "B" din diagrama. Probabil ca esti obisnuit sa pedalezi de-a lungul liniei "A", foarte aproape de curba, deoarece iti este teama ca cumva sa fii lovit de o masina din spate. Dar ia uita-te la masina : Cand automobilistul se uita inainte la trafic, el nu se uita pe marginea soselei de pe dreapta, ci se uita drept inainte prin mijloc, la alte masini. Cu cat esti mai pe dreapta, cu atat sansele ca automobilistul sa te vada sunt mai mari. Exista si o recompensa aici : daca automobilistul din dreapta nu te vede si iese, tu ai mai mult spatiu intre tine si el pentru a putea sa te indepartezi spre stanga. Intr-un timp mai scurt, ajungi mai departe de el. Pe scurt, ai intr-adevar niste optiuni. Dar daca stai cat se poate de aproape de trotuarul din dreapta, ai singura sansa de a trage dreapta si a intra in portiera lui.

2. Claxoneaza. Ia-ti un claxon puternic si foloseste-l de fiecare data cand vezi o masina ca se apropie sau asteapta pe dreapta in fata ta. Daca nu ai claxon, atunci poti striga ? Hei ! ? Poate te simti jenat sa strigi, dar este preferabil decat sa te simti zdrobit! Din fericire, legislatia romaneasca impune obligativitatea purtarii unui claxon.

3. Poarta o lanterna frontala. Daca pedalezi noaptea, in mod logic ar trebui sa porti o lanterna frontala obligatoriu. In unele tari este obligatorie prin lege, oricum. Chiar si in timpul zilei, o lanterna frontala cu lumina intermitenta te poate face mult mai vizibil pentru motorizati, altfel risti sa vii neobservat. Cauta noile lanterne cu LED-uri care dureaza de zece ori mai mult decat un set de baterii 'stil vechi'? Aceste lanterne frontale care se pot monta chiar si pe casca, te ajuta sa intorci capul direct spre sofer, astfel incat sa il fortezi sa te vada !

4. Incetineste. Daca nu poti stabili un contact 'ochi in ochi' cu soferul (mai ales noaptea), este de preferat sa incetinesti viteza atat de mult incat sa poti opri brusc, daca va fi nevoie. Mda, este neplacut, dar garanteaza evitarea loviturii.

Ce vede un sofer

Intri pe strada din intersectie, parcare sau alee. Fie bicicleta apare in fata ta si lovesti ciclistul sau intri pe strada si lovesti biciclistul care vine din stanga ta.

Cum poate un sofer evita acest tip de coliziune :

1. Incetineste. Încetineşte întotdeauna când intri într-o intersecţie, mai ales dacă este prevăzută cu trecere special amenajată pentru biciclete.

2. Foloseste banda dreapta . Daca exista două benzi foloseste-o pe cea din dreapta. Acest lucru iti asigura mai mult timp sa vezi traficul perpendicular, inclusiv ciclistii.

3. Fii mereu atent. În apropierea intersecţiilor, mai ales unde sunt piste de biciclete amenajate, intotdeauna ţine cont de posibilitatea ca o bicicleta sa treacă direct prin faţa ta. Vei fi uimit de cat de repede poate apărea un biciclist.
© Traducere si adaptare dupa The 10 Most Common Car-Bike Collisions & How to Avoid Them - realizat de Marin "Share The Road" Program http://www.marinsharetheroad.org/ pe baza materialului pus la dispozitie de Michael Bluejay http://www.bicyclesafe.com/.
Toate drepturile asupra continutului acestui material apartin autorilor.
Biciclete.net detine in exclusivitate dreptul de a publica acest material in limba romana.
mtb-tours.kerucov.ro: Bike Ride To Gura Vadului, 17 octombrie 2015 – 18 octombrie 2015, Judetul Buzau, Judetul Prahova, Romania
12 Oct 2015 13:40 - Eveniment / traseu biciclete: BIKE RIDE TO GURA VADULUI, 17 octombrie 2015 - 18 octombrie 2015, in zona Judetul Buzau, Judetul Prahova, Romania - Acea...

mtb-tours.kerucov.ro: Constanta History Race 2015, 18 octombrie 2015, Judetul Constanta, Romania
12 Oct 2015 13:30 - Eveniment / traseu biciclete: CONSTANTA HISTORY RACE 2015, 18 octombrie 2015, in zona Judetul Constanta, Romania - History Race 2015 - Pentru formular...

freerider.ro: Retrospectiva saptamanii 5 – 11 octombrie 2015
12 Oct 2015 12:40 - Astăzi îți prezentăm cele mai interesante articole ale săptămânii trecute. Luni 5 octombrie Tare ca Piatra anun#...

In Statele Unite, Lance Armstrong, cel mai titrat ciclist profesionist din toate timpurile, a acceptat să participe la o campanie non-profit pentru promovarea traficului în siguranţă.