Carligul pe dreapta (versiunea 2)

Versiunea 2

Acest tip de coliziune este de tip #4. In acest caz ciclistul depaseste masina (sau o bicileta) virand dreapta, cand masina (sau bicicleta) vireaza brusc la dreapta intr-un ciclist

Sa depasesti pe dreapta este periculos. Soferii, cand ocupa banda dreapta, nu se asteapta ca ceilalti soferi sa ii depasesca pe partea dreapta.

Ce vede un ciclist

Depasesti un vehicul care circula cu viteza redusa (sau chiar o alta bicicleta) pe partea dreapta, cand din senin vireaza dreapta si intra direct in tine

Cum un ciclist poate evita acesta coliziune:

1. Nu depasi pe partea dreapta. Acest tip de coliziune este foarte simplu de  evitat: nu depasi pe partea dreapta nici un vehicul. Daca o masina este in fata ta circula cu doara 16 km/h, apoi incetineste in spatele ei. Intr-un final va merge cu o viteza mai mare. Daca nu incepe sa mearga mai repede depaseste-l pe partea stanga cand este mai sigur.

Cand depasesti un biciclist anunta schimbarea pe partea stanga inainte sa depasesti , ca sa nu cunva sa intre brusc in fata ta. Daca circula prea departe spre stanga ca sa poti sa depasesti cu siguranta , semnalizati pe partea stanga si asteptai sa se mute .De tinut minte : NICIODATA nu depasiti un vehicul pe partea dreapta!

Atentie cand urmariti un vehicul cu viteza redusa sa mergeti in spatele lui, nu in partea oarba .Chiar daca nu depasesti o masina pe partea dreapta este sansa sa poti intra in ea , chiar daca mergi pe langa ea . Lasa spatiu intre tine si vehicul pentru a avea timp de a frana daca vireaza brusc.

1. Uita-te in spate inainte de a vira . Aici este oportunitate ta de a evita coliziunea cu ciclistul care a incalcat tipul #1 de mai sus si incearca sa depasesca pe partea dreapta.Uita-te inainte de a vira dreaptea ca sa te asiguri ca nu vine nici un ciclist care sa te depaseasca. (Tine minte ca ei pot veni si din spate sau de pe o strada laterala )

2. Semnalizea-ti virajul. Daca doresti sa virezi dreapta , semnalizeaza in asa fel ca soferi si biciclisti din spatele tau sa te poata depasi pe partea stanga, evitand o coliziune.

Ce vede un sofer

Depasesti un ciclist si dupa aceea virezi dreapta. Ciclistul te loveste pe partea pasagerilor sau tu lovesti ciclistul din plin.

Cum un sofer poate evita acest tip de coliziune:

1. Foloseste oglinzile retrovizoare. Tot timpu foloseste oglinizile retrovizoare inainte de a vira la dreapta sau cand schimbi benzile.
  1. Fi atent dupa ciclisti care circula pe trotuar. Desi ciclismul pe trotuar este interzis prin lege, totusi uni ciclisti continua sa incalce legea.Fiti atenti ca s-ar putea ca un ciclist sa va depasesca pe partea dreapta depasind trotuarul si ajungand in mijlocul intersectiei .Ca sofer tebuie sa fiti in alerta si sa folositi oglinzile retrovizoare. Ciclistii care trec pe partea dreapta isi asuma un mare risc si veti putea in totdeauna sa ii evitati .
© Traducere si adaptare dupa The 10 Most Common Car-Bike Collisions & How to Avoid Them - realizat de Marin "Share The Road" Program http://www.marinsharetheroad.org/ pe baza materialului pus la dispozitie de Michael Bluejay http://www.bicyclesafe.com/.
Toate drepturile asupra continutului acestui material apartin autorilor.
Biciclete.net detine in exclusivitate dreptul de a publica acest material in limba romana.
mtb-tours.kerucov.ro: Bike Ride To Gura Vadului, 17 octombrie 2015 – 18 octombrie 2015, Judetul Buzau, Judetul Prahova, Romania
12 Oct 2015 13:40 - Eveniment / traseu biciclete: BIKE RIDE TO GURA VADULUI, 17 octombrie 2015 - 18 octombrie 2015, in zona Judetul Buzau, Judetul Prahova, Romania - Acea...

mtb-tours.kerucov.ro: Constanta History Race 2015, 18 octombrie 2015, Judetul Constanta, Romania
12 Oct 2015 13:30 - Eveniment / traseu biciclete: CONSTANTA HISTORY RACE 2015, 18 octombrie 2015, in zona Judetul Constanta, Romania - History Race 2015 - Pentru formular...

freerider.ro: Retrospectiva saptamanii 5 – 11 octombrie 2015
12 Oct 2015 12:40 - Astăzi îți prezentăm cele mai interesante articole ale săptămânii trecute. Luni 5 octombrie Tare ca Piatra anun#...

In Statele Unite, Lance Armstrong, cel mai titrat ciclist profesionist din toate timpurile, a acceptat să participe la o campanie non-profit pentru promovarea traficului în siguranţă.