Ciocnirea de pe trecere

Un biciclist circula (ilegal) pe trotuar si traverseaza strada la o intersectie. O masina vireaza la dreapta si se ciocneste cu bicicleta.

Cand esti biciclist...

Sa zicem ca circuli (ilegal) pe trotuar si traversezi pe trecerea de pietoni in timp ce o masina vireaza la dreapta si intra in tine. Soferii se asteapta sa vada pietoni, biciclisti pe trecerile de pietoni. Un biciclist merge de pana la 5 ori mai repede decat un pieton, asa ca surpriza soferului va fi cat de repede va miscati.

Cum evita biciclistul coliziunea:

Nu circulati pe trotuar pentru ca este ilegal. Traversarea pe trecerea de pietoni este si ea destul de periculoasa. Daca faceti asta pe partea stanga a strazii, riscati sa fiti loviti cum se vede in diagrama. Daca o faceti pe partea dreapta a strazii, riscati de asemenea sa fiti loviti de o masina din spate care care intoarce la dreapta. Daca circulati pe trotuar, riscati sa fiti loviti de o masina care iese dintr-o parcare sau dintr-o strada laterala.

E greu sa eviti asa accidente, de aceea e bine sa evitati trotuarul.

Cand esti sofer...

Ca sofer, daca intorci la dreapta la o intersectie, o bicicleta iti poate aparea brusc in fata si te va lovi in lateralul masinii. Sunt 2 motive pentru asta: 1.ca sofer, esti atent la pietoni si 2.o bicicleta e mult mai rapida decat un pieton asa ca nuvei ava timp sa reactionezi cand iti va aparea in fata una. Trebuie sa fii foarte atent sa eviti astfel de accidente, care implica de multe ori copii pe biciclete.

O situatie asemanatoare se iveste cand intorci la stanga pe trecerea de pietoni (de obicei una pe strada unde incepi virajul si alta pe strada unde termini virajul).

Cum evita soferul coliziunea:

1. Asteapta-te la orice. Desi circulatul pe trotuar este ilegal, unii biciclistii persista in acest comportament periculos. Fii atent la biciclistii care ar putea sa intre intr-o intersectie cand va pregatiti sa virati la dreapta sau la stanga. Intotdeauna fiti atenti si uitati-va cu foarte mare atentie in directia virajului
    Biciclistii care circula pe trotuar isi asuma riscuri semnificative si daca va ies in cale intr-o intersectie, nu veti putea intotdeauna sa-i evitati.
© Traducere si adaptare dupa The 10 Most Common Car-Bike Collisions & How to Avoid Them - realizat de Marin "Share The Road" Program http://www.marinsharetheroad.org/ pe baza materialului pus la dispozitie de Michael Bluejay http://www.bicyclesafe.com/.
Toate drepturile asupra continutului acestui material apartin autorilor.
Biciclete.net detine in exclusivitate dreptul de a publica acest material in limba romana.
mtb-tours.kerucov.ro: Bike Ride To Gura Vadului, 17 octombrie 2015 – 18 octombrie 2015, Judetul Buzau, Judetul Prahova, Romania
12 Oct 2015 13:40 - Eveniment / traseu biciclete: BIKE RIDE TO GURA VADULUI, 17 octombrie 2015 - 18 octombrie 2015, in zona Judetul Buzau, Judetul Prahova, Romania - Acea...

mtb-tours.kerucov.ro: Constanta History Race 2015, 18 octombrie 2015, Judetul Constanta, Romania
12 Oct 2015 13:30 - Eveniment / traseu biciclete: CONSTANTA HISTORY RACE 2015, 18 octombrie 2015, in zona Judetul Constanta, Romania - History Race 2015 - Pentru formular...

freerider.ro: Retrospectiva saptamanii 5 – 11 octombrie 2015
12 Oct 2015 12:40 - Astăzi îți prezentăm cele mai interesante articole ale săptămânii trecute. Luni 5 octombrie Tare ca Piatra anun#...

In Statele Unite, Lance Armstrong, cel mai titrat ciclist profesionist din toate timpurile, a acceptat să participe la o campanie non-profit pentru promovarea traficului în siguranţă.